מיתוג עסקי ובידול

מיתוג עסקי

בואו נאמר את זה ככה- מיתוג עסקי מתחיל בבידול. מילה חשובה מאוד שבלעדיה אין שום מיתוג. 

עסק שהוא מבודל מאחרים, מצליח לשמור על הכוח שלו ועל רמת המחיר יותר מאשר מוצר או שירות שאינם מבודלים.

בידול זה היתרון היחסי שיש לעסק לעומת עסקים מתחרים ושבגללו, יעדיפו אנשים עסק אחד ולא עסק אחר. הוא יכול להיגזר מכל מיני פרמטרים. זה יכול להיות בידול במחיר, בהרכב המוצר, בגודל, בטעם, בעמידות, בקלות התפקוד ובכל היבט שיגרום לו לבלוט ולהיבדל ממוצרים אחרים.

כל עסק צריך להשקיע ביצירת הבידול שלו ולגרום ללקוחות לדעת מהו. בעיקר צריך למצוא בידול הגיוני שמתאים לעסק. בידול שיגרום ללקוחות להעדיף את העסק שלכם. לכל מוצר או שירות יש את הבידול שמתאים לו.

מחיר נמוך כבידול- מה זה אומר?

ניקח לדוגמה חנות שמוכרת פלאפל. הוא חייב להיות טעים נכון? אחרת לא היו קונים אותו. האם המחיר כבידול יכול לבוא על חשבון הטעם. כלומר? אם מישהו ימכור פלאפל בחצי מחיר, האם יקנו ממנו משום שזה בחצי מחיר או שזה חייב להיות קודם כל טעים.

מיתוג עסקי שיציג מחיר כבידול יכול להיות מועדף על ידי הלקוחות, רק אחרי שהמוצר או השירות הם טובים. כלומר אף אחד לא ישב במסעדה זולה, רק כי היא זולה. אנשים ירצו קודם כל אוכל טעים ורק אחר כך יעדיפו מכמה מסעדות עם תפריט טעים את הכי זולה, אבל המחיר הוא לא פרמטר כאשר מדובר על אוכל.

גם בתחום של אופנה, אנשים מעדיפים לשלם יותר ולקבל מוצר טוב ולכן גם מחיר בנושא של אופנה הוא לא פרמטר לקנייה.

מתי מחיר כן יכול ליצור בידול לטובתכם? אם אתה מנעולן ואתה עושה החלפת מנעול במחיר הכי זול, אתה יכול להיות מועדף. כי החלפת מנעול זה החלפת מנעול וזה אותו דבר אצל כולם. כך שהפרמטר של המחיר באמת משמעותי.

איכות כבידול- באיזה מקרים?

איכות כבידול יכולה למשוך לקוחות כאשר יש משמעות וחשיבות לאיכות במוצר או בשירות. למשל מתקן מחשבים מעולה, טכנאי מזגנים שיודע לפתור תקלות במהירות ובקלות. מוצרים איכותיים שרוצים לקנות ולא להחליף כל יומיים. זה יכול להיות ריהוט, זו יכולה להיות מכונת כביסה. אנשים ילכו על איכות ולכן הבידול של איכות בשיווק של המוצרים האלה, בהחלט יילקח בחשבון אצל הלקוחות. 

עמידות של מוצרי חשמל, חלקי חילוף זמינים, אחריות ושירות טוב הם בידול מעולה למוצרי חשמל ובשיווק שלהם ידגישו את זה. המחיר למשל פחות חשוב. השירות כן.

במוצרי מזון טריות ורכיבים הם בידול, במוצרי ניקוי שמירה על איכות הסביבה. כל יתרון שמבדל את המוצר מדבר לקהל יעד אחר. הוא אמור להתכתב עם האג’נדה של הצרכנים.

מיתוג עסקי של המוצרים הללו, יבליט את הבידול שנמצא ראוי. 

נדל”ן- עמידה בזמנים, חברה עם גב כלכלי

שאלנו מומחה במיתוג בגאו מדיה סוכנות דיגיטל כיצד עושים מיתוג עסקי לחברת נדל”ן? ראשית יש לבחון את כל היתרונות היחסיים שיש לה ולבסס עליהם את הבידול. זה יכול להיות וותק, עמידה בזמנים של פרויקטים. המלצות אמת של לקוחות, חברה עם גב כלכלי ועוד. סלוגן של מיתוג כזה יכול להיות “מילה שלנו זאת מילה”. כי ידוע שהוא שבנדל”ן יש המון הבטחות שמתקיימות.

אחד החששות הידועים אצל לקוחות שבאים לקנות דירות הוא שהחברה תהיה חברה עם גב כלכלי, שתעמוד במילה שלה, בהתחייבויות שלה ותשמש אוזן קשבת לאורך כל התהליך. לכן אין ספק כי בידול שמציג את החברה כאמינה ובעלת מוניטין ושם טוב, זה המיתוג העסקי המומלץ עבורה.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

מיתוג מחדש

תהליך מיתוג מחדש

הרבה מאוד מותגים ישראלים וגם בינלאומיים עושים לעצמם מיתוג מחדש. בשנים האחרונות אף חדרו לארץ חברות מיתוג מאנגליה וכן הורמו

המשך קריאה

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך