תהליך מיתוג מחדש

מיתוג מחדש

הרבה מאוד מותגים ישראלים וגם בינלאומיים עושים לעצמם מיתוג מחדש. בשנים האחרונות אף חדרו לארץ חברות מיתוג מאנגליה וכן הורמו משרדי מיתוג און ליין. סיסמת הקסמים היא מיתוג מחדש ויש לה הרבה פעמים סיבות טובות.

מיתוג מחדש הוא לא רק שינוי הלוגו של החברה (בו בדרך כלל אסור לגעת ואולי רק לצייר לפרה זנב קצת יותר ארוך…) מיתוג כזה יכול להיות שינוי שפונה ללקוחות אחרים בגיל אחר, או מתחום עיסוק מסוים שהפך לפתע רלבנטי ומשום כך גם המוצרים.

לדוגמה חברה שמייצרת שמנים לעיסוי ואשר פנתה עד היום לקהל יעד של אנשי מקצוע, יכולה להחליט שהיא משווקת את המוצרים שלה באריזות קטנות ומציעה אותו לקהל הפרטי. היא צריכה לעשות תהליך מיתוג מחדש, אשר יפנה אל קהל היעד החדש, כדי שהוא יוכל לזהות עצמו במוצר ולרצות לצרוך אותו.

מיתוג מחדש הוא בעצם שימת דגש על אלמנטים מסוימים במוצר שחשוב כעת להדגיש אותם משום שהם הולכים להגיד עוד משהו מעבר למה שהמוצר העביר עד היום.

הלך הרוח והאופנה קובעים את המיתוג

אם חברה מסוימת מייצרת חטיפי בריאות שלא מכילים גלוטן, היא יכולה לייעד אותם ללקוחות שאין להם בעיה עם גלוטן, אבל היא גם יכולה “להתלבש” על המגמה של בלי גלוטן שמתרחבת מאוד בשנים האחרונות ונראית כבחירה הנכונה בכל מה שקשור לתזונה, ולייעד את חטיפי הבריאות שלה לאנשים שדורשים מזון ללא גלוטן.

יכול להיות שבמסגרת תהליך מיתוג מחדש היא תצטרך להחליף את האריזה ולשנות את הכיתוב, לעשות אריזה משפחתית או להמציא אפילו מוצרים חדשים מאותה משפחה כי יש דרישה לזה ומוצר מצליח כאשר צריכים ורוצים לקנות אותו.

בדרך כלל תהליך של מיתוג לא מדובר רק על המצאת שם או סלוגן, אלא שבמיתוג מחדש צריך להדגיש את היתרונות החדשים של המוצר כדי להפנות אליו קהלי יעד שהיתרונות האלה מעניינים אותם. זה יכול לבוא לביטוי בקמפיין חדש, מועדון לקוחות נטול גלוטן ועוד יוזמות ששמות את הדגש על היעדר לגלוטן שהופך להיות האישו של כל הפרסום. 

מיתוג מחדש בגלל משבר 

הרבה פעמים מיתוג מחדש מתרחש על רקע של צורך עקב משבר או ריקול שעבר מוצר מסוים. אם חלילה נתגלה פגם כלשהו בקו מוצרים, ייתכן שייקח זמן רב לשקם את התדמית של המוצר הזה ולראייה: רמדיה. מה שצריך לעשות במקרה כזה, הוא לבצע מהלכים אשר מגדירים מחדש את המוצר, אולי אפילו לייצר מוצרים באריזה אחרת אשר יישאו שם אחר, כדי להיפרד בכוונה מהשם הלא טוב שיצא להם. חלקו של תהליך מיתוג מחדש בגלל ריקול למשל, צריך לכלול גם אסטרטגיה של שקיפות מול הציבור שזה הדבר הכי חשוב בתהליך כזה כאשר מגלים שיש “קוליפורמים” בסלט טחינה. כאשר מסבירים וניצבים מול האמת, בלי הצורך לתאר אותה יותר מדי יפה, זוכים שוב באמון הציבור שישכח מהר מאוד מהריקול שלכם.

הסכנה שבמיתוג מחדש

מומחה מיתוג בחברת גאו מדיה סוכנות דיגיטל מדבר על כך שתהליך מיתוג מחדש יכול להיות הרבה פעמים גם לא מוצלח. בדרך כלל המיתוג צריך לעגל פינות או לגלגל קצוות אבל לא להתרחק מהזהות של המותג. אם מתרחקים יותר מדי, משנים את הלוגו, הסלוגן בלי שום רמז למה שהוא היה קודם, יש סיכוי שהלקוחות הוותיקים לא יכירו אותו ולכן בדרך כלל יש קשר בין מיתוג חדש לישן והשינוי הוא לא קיצוני.

כאשר מדובר באריזה היא יכולה להמשיך להיות ורודה אבל קצת פחות והצהוב של הלוגו יהפוך לצהבהב כדי להתאים את עצמו לאריזה החדשה, אבל השפה הגרפית תהיה ברורה ותזוהה ע”י הלקוחות של המותג.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך